Dlaczego śniadanie jest tak ważne

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie powinniśmy o nim zapominać, gdyż daje siłę, energię na cały poranek i południe. Wiadome jest, że osoby, które jedzą śniadanie przed pracą,  szkołą mają więcej chęci do działania, ich pamięć jest lepsza i dłużej potrafią się skoncentrować.

Poranny posiłek powinien zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze, dlatego musi być urozmaicony i składać się z różnych produktów. Śniadanie ma dostarczać około 30% kalorii przewidzianych na wszystkie posiłki w ciągu dnia.

 

Co może składać się na zdrowe, energetyczne śniadanie?

Ważne jest, żeby pierwszy posiłek dostarczał dużej dawki węglowodanów złożonych, ponieważ węglowodany złożone łagodnie podnoszą poziom cukru we krwi i dostarczają na długo energię. Nie dają krótkotrwałej energii jak słodycze, ale sprawiają, że przez długi czas organizm funkcjonuje wydajnie. Idealnym źródłem węglowodanów złożonych w śniadaniu jest pieczywo żytnie i razowe. Produkty zbożowe zawierają  błonnik, witaminy z grupy B, białko i węglowodany.

Pieczywo może być świetną podstawą do stworzenia pysznej, zdrowej kanapki.

 

Pomysły na śniadaniowe kompozycje

  1. Kanapka z jajkiem: kromka chleba Starosty ze słonecznikiem, plaster szynki, jajko ugotowane na twardo i pokrojone w plasterki, sałata, szczypiorek.
  2. Kanapka z szynką: kromka chleba pytlowego, sałata, plasterek szynki, pomidor i rzodkiewka.
  3. Chałka z masłem, 2 plastry sera białego, miód.
  4. Kanapka z chleba żytniego z tuńczykiem: kromka chleba żytniego razowego na miodzie, tuńczyk z puszki, sałata, szczypiorek.